Проект “Психічне здоров’я для України”
“Майбутнє наших суспільств залежатиме від того, яку увагу ми приділяємо турботі про психічне здоров’я наших дітей сьогодні…”
Ахмед Акаша
екс-президент Всесвітньої асоціації психіатрівЗавдання "Дитячого комплексного проєкту"
- забезпечення просвітництва щодо поширених проблем у сфері психічного здоров’я дітей і молоді;
- розвиток програм плекання (промоції) психологічного благополуччя сімей та їхніх дітей;
підтримка впровадження і застосування доказових підходів допомоги у роботі з дітьми та молоддю; - освіта фахівців різних рівнів залучення у систему охорони психічного здоров’я дітей та молоді (дитячих психіатрів та неврологів, сімейних лікарів та педіатрів, медсестер, педагогів, вихователів, шкільних та дошкільних психологів, спеціалістів інклюзивно-ресурсних центрів, соціальних педагогів та працівників, фахівців центрів пробації);
- підтримка розвитку спеціалізованих програм допомоги у громадах та розвитку ефективної мережевої співпраці;
- протидія стигматизації; підтримка батьків, розвиток моделі батьківських шкіл.
Результати першого року проєкту
- Підтримано реалізацію в Україні доказових міжнародних рекомендацій та стандартів допомоги у сфері психічного здоров’я дітей та молоді.
- Реалізовано ряд заходів для покращення мережевої співпраці із різними департаментами, інституціями, підрозділами на державному, обласному та міському рівнях (Міністерством охорони здоров’я України, Департаментом освіти і науки ЛОДА, Департаментом охорони здоров’я ЛОДА, Департаментом служби у справах дітей ЛОДА, Департаментом соціального захисту ЛОДА, Львівським обласним центром соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, Державною установою «Центр пробації» у Львівській області, Управлінням освіти ЛМР, Управлінням здоров’я ЛМР, Управлінням соціального захисту ЛМР, Управлінням «Служба у справах дітей» ЛМР, НМЦО м. Львова, релігійними та громадськими організаціями).
- Підтримано розвиток послуг у громадах: надано навчальну підтримку фахівцям, розповсюджено інформаційні матеріали, проведено антистигматизаційні заходи, розширено модель мережевого партнерства.
- Здійснено просвітницьку кампанію стосовно найпоширенішої проблеми у сфері психічного здоров’я дітей – розладу із дефіцитом уваги та гіперактивністю – адаптовано міжнародні протоколи допомоги дітям і молоді з РДУГ; розповсюджено опитувальник симптомів РДУГ для дітей та молоді серед фахівців, які працюють у сфері психічного здоров’я; проведено круглий стіл та всеукраїнську конференцію, присвячені моделі мережевого партнерства у втіленні сучасних міжнародних стандартів допомоги дітям та молоді з РДУГ; розроблено навчальні матеріали для профільних спеціалістів, які працюють у сфері охорони здоров’я, науки та освіти.
- Надано підтримку українському населенню – фахівцям у сфері психічного здоров’я дітей і молоді, батькам та їхнім дітям – у питаннях, які пов’язані з пандемією у світі; розповсюджено корисні та ресурсні он-лайн матеріали для цільових аудиторій; гнучко адаптовано формат проведення зустрічей через розповсюдження COVID
- Проект охопив навчальними активностями понад 9000 учасників: дитячих психіатрів та неврологів, сімейних лікарів та педіатрів, медсестер, педагогів, вихователів, батьків, шкільних та дошкільних психологів, спеціалістів інклюзивно-ресурсних центрів, соціальних педагогів та працівників, фахівців центрів пробації та представників інших громадських та релігійних організацій.
- Проведено понад 30 тренінгів, вебінарів, батьківських шкіл на міському, обласному та всеукраїнському рівнях, тематика яких присвячена поширеним проблем у сфері турботи про психічне здоров’я дітей та молоді.
- Проведено батьківські школи, присвячені розвитку батьківської компетентності, зменшення стигматизації щодо поширених проблем у сфері психічного здоров’я їхніх дітей, налагодженню мережевої співпраці на місцях між різними спеціалістами.
Публікації проєкту
- Програма "7П" задля психічного здоров'я дітей та молоді
- Огляд і рекомендації з втілення міжнародних протоколів допомоги дітям та молоді з РДУГ
- 5-крокова програма допомоги дітям та молоді з РДУГ у освітніх закладах
- Опитувальник симптомів РДУГ Вандербільта (укр. переклад)
- Роль сімейного лікаря у допомозі дітям з РДУГ (слайди презентації)
- Допомога дітям з РДУГ у освітніх закладах (слайди презентації)
Відеозаписи подій проєкту
Онлайн-конференція
Вебінари
- “Сучасні підходи до діагностики розладу з дефіцитом уваги і гіперактивністю у дітей” (частина 1) Автор: Денис Угрин
- “Сучасні підходи до допомоги дітям з розладом із дефіцитом уваги і гіперактивністю” (частина 2) Автор: Денис Угрин
- “Розлад із дефіцитом уваги і гіперактивністю у підлітковому віці: виклики діагностики і модель допомоги” Автор: Джеф Бостік
- “Розвиток програм турботи про психічне здоров’я дітей та молоді у школах: огляд міжнародного досвіду і рекомендованих практик” Автор: Шерон Хувер
- «Розлад із дефіцитом уваги і гіперактивністю: модель позитивного поведінкового керівництва в освітніх закладах» Автори: Мар’яна Єсип, Леся Федорович
- «Розлад із дефіцитом уваги і гіперактивністю: роль сімейного лікаря у моделі допомоги дітям і молоді» Автори: Юліана Маслак, Леся Федорович
- «Формула психологічної стійкості: версія для батьків і як передати її нашим дітям?» Ведучий: Олег Романчук
- «Чому важливо бавитись з дітьми?» Ведуча: Христина Гладюк
- «Майндфулнес для батьків» Ведуча: Ліда Романчук
- «Майндфулнес для батьків та дітей» Ведуча: Оля Іваненко
- «Як навчити дітей планувати свій час?» Ведуча: Леся Федорович
- «Як супроводжувати наших дітей в світі інтернету, гаджетів і соціальних мереж: керівництво для батьків в умовах карантину і не тільки» Ведуча: Юліана Маслак
- «Емоційний інтелект: підказки для батьків, як виховати емоційно інтелігентну особистість» Ведуча: Оля Іваненко
- Як допомогти братам і сестрам навчитися жити в мирі і дружбі?” Ведучі: Юліана Маслак, Леся Федорович
- “Як допомогти дитині подолати страх?” Автор: Христина Гладюк