k s logo main
Запобігання самогубству: роль школи

Запобігання самогубству: роль школи

Леся Підлісецька

Вчителі відіграють важливу роль у запобіганні самогубствам. Вони щодня спілкуються з своїми учнямий першими можуть побачити труднощі у них, підтримати та прийти на допомогу.

Найкращий спосіб запобігти суїциду – використовувати комплексний підхід. Він вимагає об’єднання зусиль і включає такі ключові компоненти:

  • виявленняучнів, які мають ризики суїциду та скерування за допомогою
  • створення середовища, де учні почуватимуться безпечно, ділиться такою інформацією
  • сприяння емоційному добробуту та стосункам між усіма учнями

Виявлення учнів, які мають ризики суїциду

  • Пам’ятайте про фактори, які можуть підвищити ризик самогубства.Самогубство включає взаємодію багатьох факторів ризику. Іноді стресові життєві обставини можуть стати переломним моментом і спровокувати суїцидальну поведінку у підлітків, які вже знаходяться в групі підвищеного ризику.
  • Будьте уважними до попереджувальних ознак суїцидальної поведінки.Звертайте особливу увагу на зміни в настрої та поведінці під час стресу, наприклад, напередодні іспитів або перед чи під час інших серйозних змін у житті студента.

Створення безпечного та позитивного шкільного клімату та класного середовища, у якому учні почуваються здатними виражати свої почуття.

  • Заохочуйте студентів повідомляти вам, якщо вони або їхні однолітки, на їхню думку, перебувають у неприємностях, засмучені або проявляють ознаки самопошкодження.
  • Сприяйте розвитку хороших комунікативних навичок, включаючи здатність відкрито говорити про емоційні труднощі.

 Створення сприятливого середовища у класі для всіх учнів для емоційного добробуту та стосунків між усіма учнями.

 Вчителі можуть відігравати активну роль у запобіганні самогубствам, сприяючи емоційному благополуччю всіх учнів, а не лише тих, хто входить до групи високого ризику. Вчителі також мають хороші можливості сприяти відчуттю приналежності до шкільної спільноти.

  • Демонструйте готовність вислухати та підтримати учнів.
  • Моделюйте здорові навички подолання та діліться ідеями щодо управління стресом через навчання.
  • Зосередьтеся на допомозі учням розвивати добрі адаптаційні навички(наприклад, соціальні навички, навички розв’язання конфліктів, подолання, вирішення проблем і навички пошуку допомоги).
  • Давайте учням можливість брати участь у діяльності, яку вони вважають значимою. Це допоможе зменшити ризики для фізичного та психічного здоров’я.
  • Знайдіть способи посилити відчуття зв’язку учнів зі школою (наприклад, запропонувавши їм роль помічників в класі або представників у шкільних комітетах).
  • Знайдіть способи залучення учнів до соціальних чи позакласних заходів, які могли б дати їм відчуття, що вони мають зробити важливий внесок.

Запис на прийом

Виберіть філію:

Запис на консультацію у Львові

Пн-Пт 10:00-17:00

Запис на консультацію у Києві

для дитини/підлітка:

Пн-Пт 10:00-18:00

для дорослої особи:

Пн-Пт 09:00-17:00

Запис у телеклініку

Пн-Пт 10:00-17:00