k s logo main
Як заохочувати бажану поведінку у дітей з розладом дефіциту уваги та гіперактивності у школі

Як заохочувати бажану поведінку у дітей з розладом дефіциту уваги та гіперактивності у школі

Мар'яна Єсип

Діти з РДУГ потребують частих, негайних, сильних, справедливих і передбачуваних заохочень.

  • Важливо впроваджувати систему послідовних заохочень з метою збільшення бажаної поведінки.
  • Потрібно заохочувати, перш ніж карати!
  • Варто слідкувати за балансом уваги до всіх дітей у класі: можливість спільних успіхів, заохочення співпраці.

Заохочення у школі, звісно, не мають такого широкого спектру можливостей, як удома, але можна творчо поставитися до цього завдання і знайти певні компромісні варіанти.

Різновиди заохочення

Для окремого учня:

  • усна похвала чи жест заохочення
  • письмова похвала
  • накопичувальна система балів

Для цілого класу:

  • спільна прогулянка чи вечірка
  • спільна гра чи заняття, бажане для всіх
  • зменшений обсяг виконання домашніх завдань

Техніка «Спільний банк»

Суть цієї техніки полягає у тому, що бали заробляють всі учні класу, які додаються до спільного банку, і коли буде досягнута визначена сума, увесь клас отримує певний привілей. Схожу функцію можуть відігравати для школярів молодшої школи більш видимі альтернативи балам як-от: складати камінці у вазу до її повного заповнення за кожен «позитивний- урок без значних порушень поведінки і т.п., просування на один крок уперед по намальованій дорозі (як-от у багатьох іграх) аж до досягнення кінцевої цілі, якою може бути знову ж таки якийсь спільний привілей.

Техніка «Лотерея»

Ця техніка полягає у тому, що за належну поведінку учитель записує ім’я/прізвище дитини на листочок, який кидає у спеціальну скриньку, а наприкінці дня чи тижня розігрується певний привілей шляхом виймання одного з листочків з іменем переможця. Позитивом цієї техніки є те, що вона дозволяє використати обмежену кількість привілеїв для мотивування великої кількості учнів, адже всі усвідомлюють, що чим більше позитивних кроків зроблено, тим більше шансів на успіх у лотереї.

Існують також групові привілеї, коли діmu працюють у міні-командах і спільно заробляють привілей для своєї групи.

Запис на прийом

Виберіть філію:

Запис на консультацію у Львові

Пн-Пт 10:00-17:00

Запис на консультацію у Києві

для дитини/підлітка:

Пн-Пт 10:00-18:00

для дорослої особи:

Пн-Пт 09:00-17:00

Запис у телеклініку

Пн-Пт 10:00-17:00