Діти з РДУГ потребують частих, негайних, сильних, справедливих і передбачуваних заохочень.
- Важливо впроваджувати систему послідовних заохочень з метою збільшення бажаної поведінки.
- Потрібно заохочувати, перш ніж карати!
- Варто слідкувати за балансом уваги до всіх дітей у класі: можливість спільних успіхів, заохочення співпраці.
Заохочення у школі, звісно, не мають такого широкого спектру можливостей, як удома, але можна творчо поставитися до цього завдання і знайти певні компромісні варіанти.
Різновиди заохочення
Для окремого учня:
- усна похвала чи жест заохочення
- письмова похвала
- накопичувальна система балів
Для цілого класу:
- спільна прогулянка чи вечірка
- спільна гра чи заняття, бажане для всіх
- зменшений обсяг виконання домашніх завдань
Техніка «Спільний банк»
Суть цієї техніки полягає у тому, що бали заробляють всі учні класу, які додаються до спільного банку, і коли буде досягнута визначена сума, увесь клас отримує певний привілей. Схожу функцію можуть відігравати для школярів молодшої школи більш видимі альтернативи балам як-от: складати камінці у вазу до її повного заповнення за кожен «позитивний- урок без значних порушень поведінки і т.п., просування на один крок уперед по намальованій дорозі (як-от у багатьох іграх) аж до досягнення кінцевої цілі, якою може бути знову ж таки якийсь спільний привілей.
Техніка «Лотерея»
Ця техніка полягає у тому, що за належну поведінку учитель записує ім’я/прізвище дитини на листочок, який кидає у спеціальну скриньку, а наприкінці дня чи тижня розігрується певний привілей шляхом виймання одного з листочків з іменем переможця. Позитивом цієї техніки є те, що вона дозволяє використати обмежену кількість привілеїв для мотивування великої кількості учнів, адже всі усвідомлюють, що чим більше позитивних кроків зроблено, тим більше шансів на успіх у лотереї.
Існують також групові привілеї, коли діmu працюють у міні-командах і спільно заробляють привілей для своєї групи.