Булінг може статися будь-де та будь-коли. Важливо, щоб у вашій школі пріоритетом була культура, де персонал школи та учні піклуються одне про одного, вживають заходів для запобігання булінгу і завжди діють швидко, якщо це трапилося.
Як діяти:
- Заспокойте дитину. Дайте зрозуміти, що це не її провина, і ви разом обміркуєте, як розв’язати проблему.
- Запишіть. Зробіть нотатки, що сталося, де, з ким і коли. Потім попросіть батьків/опікунівдитини вести щоденник подій. Добре ведення записів є життєво важливим для відстеження повторюваних інцидентів і підтвердження того, що ви вжили належних заходів.
- Запитайте дитину, що їй потрібно. Розпитайте, як почувається і які практичні кроки ви можете зробити, щоб зупинити знущання. Важливо, щоб дитина відчувала контроль над ситуацією. Вона може дуже боятися наслідків, якщо розкаже вам (наприклад, що її обізвуть «стукачем»), тому разом обдумайте найкращу дію.
- Дійте швидко. Ви повинні зосередитися на тому, щоб припинити знущання. Слідкуйте за всіма залученими дітьми, досліджуйте, що сталося, і що необхідно для запобігання цьому. Інші діти можуть заперечувати те, що сталося, можуть розповідати, що це було помстою, і дуже часто матимуть альтернативну історію. Важливе повідомлення полягає в тому, що ви не терпітимете будь-якого знущання, якщо комусь було завдано болю і потрібно щось змінити. Погодьте з усіма дітьми, які будуть наступні дії.
- Переконайтеся, що дитина в безпеці. Якщо дитині завдано шкоди або є її ризик, обміркуйте, як уникнути небезпечних ситуацій. Безпека дитини на першому місці.
- Потурбуйтесь про подальшу підтримку. Які інші стратегії ви можете запровадити для довготермінової підтримки всіх залучених дітей? Чи є вчителі, інші дорослі у школі чи окремі учні, які можуть підтримати та наставити дитину щодо якої було вчинено булінг? Якщо у вас є занепокоєння щодо впливу на фізичне чи психічне здоров’я дитини, зверніться до відповідних служб. Чи потребує дитина, чи діти, які демонструють агресивну поведінку, довготермінового втручання? Як підтримати їх, щоб вони використовували свою владу на благо й допомагали іншим учням, а не завдавали їм болю?
- Вчіться з кожного випадку. Подумайте про дії, які ви повинні вжити як школа, щоб це більше не повторювалося. Наприклад, якщо знущання постійно відбуваються в тому самому місці, вам може знадобитися посилити рівень нагляду. Якщо поведінка неодноразово спрямована на певну групу учнів (наприклад, діти з інвалідністю чи особливими освітніми потребами), вам потрібно буде працювати над своєю ширшою культурою інклюзії. Якщо більшість поведінки відбувається в інтернетіу вихідні або в будні, вам може знадобитися працювати з усією шкільною спільнотою, включаючи батьків та учнів, щоб посилити вплив на кібербулінг та кроки, які ви можете вжити, щоб його зупинити.
Чим активніша ваша співпраця з батьками та опікунами для чіткого визначення дій, які ви вживаєте для запобігання та реагування на знущання, тим менша ймовірність, що булінг станеться. Найважливіше, що має залишатися в центрі уваги, так це безпека дитини й необхідність припинити знущання, а також звернення за зовнішньою підтримкою при необхідності.
У підготовці використано матеріали Kidscape.