Сенсорні проблеми можуть вплинути на здатність учня сприймати інформацію, відповідати на запити, брати участь у соціальних ситуаціях, у фізичній активності, писати, та зберігати спокій й готовність до роботи. Дослідження все ще вивчають вплив і фактори, пов’язані з сенсорними проблемами при аутизмі.
Можливо через внутрішній дисбаланс, або у відповідь на відчуття навколишнього середовища, сенсорна та емоційна регуляція дитини з аутизмом може стати перевантаженою та призвести до тривоги та страждання.
Вчитель може допомогти учню з аутизмом і сенсорними порушеннями у класі такими способами:
- Індивідуальний підхід до навчання: Адаптуйте завдання та матеріали відповідно до потреб учня. Наприклад, надавайте завдання в простішій формі або використовуйте більше візуальних підказок.
- Створення спокійного середовища: Зменшуйте сенсорне навантаження, забезпечуючи тишу, приглушене освітлення або доступ до тихої зони в класі, де учень може відпочити.
- Чітка структура та передбачуваність: Встановіть чіткий розклад і попереджайте про будь-які зміни заздалегідь, щоб знизити рівень тривоги учня.
- Застосування візуальної підтримки: Використовуйте зображення, графіки та інші візуальні засоби для пояснення завдань і правил.
- Соціальна підтримка: Створюйте умови для безпечної соціальної взаємодії. Можливо, варто призначити учневі “товариша”, який допомагатиме йому орієнтуватися в соціальних ситуаціях.
- Навчання та обізнаність однокласників: Навчайте інших учнів у класі поваги та толерантності до особливостей учня з аутизмом, пояснюючи, чому він може потребувати додаткової підтримки.
- Співпраця з батьками та фахівцями: Тримайте контакт із батьками, шкільними психологами та іншими спеціалістами для координації ефективних стратегій підтримки.
Ці підходи допоможуть вчителю створити сприятливе навчальне середовище для учня з аутизмом і сенсорними порушеннями.