k s logo main

Дислексія

Оля Британ-Сепик

Дислексія – це розлад розвитку навичок оволодіння читанням, нездатність вільно читати через особливість мислення.

Червоні прапорці дислексії:

– Низька швидкість й зрозумілість прочитаного.

– Ускладнене читання текстів:

  • читання по літерах
  • уривчасте читання з паузами між словами
  • гублять місце де читають
  • неправильно читають слова або їх закінчення
  • плутання букв, перекручування букв у складах
  • пропуск прийменників

– Роздільне сприймання кожного слова у тексті, внаслідок чого прочитане дитина розуміє неправильно.

– Ускладнене розуміння сенсу складних та заперечувальних речень.

– Складно розрізняти схожі букви, перемішування таких літер як Г – Т, Б – Ь, Й – И, Ш – Щ, тощо.

– Труднощі запам’ятовування відповідностей між літерами й звуками.

– В усній мові складно чітко висловити власну думку, зробити якісний переказ прочитаного тексту.

– Несприйняття тексту на слух, особливо, у випадках коли вчитель стоїть поруч, коли в кімнаті шумно, коли немає візуальної підтримки.

Для визначення сформованості навички читання та виявлення  можливих помилок можна запропонувати такі завдання:

– читання незнайомого тексту з переказом (дорослий записує скільки необхідно часу для читання певної кількості слів);

– читання серії різноманітних за складовою будовою слів, підібраних за принципом схожості артикуляційних ознак звуків, а також зорових образів букв.Наприклад, слова для дітей 2-го класу: квас, бас, ананас, голос, клас, матрос, пес, овес, фокус, автобус, парус, кактус, волос, вус, ліс, компрес, барбарис, абрикос, лис, рис, карась і т.д.;

– читання окремих великих і малих букв, розміщених за звуковою або графічною подібністю.

Якщо ви помічаєте червоні прапорці й запропоновані вище завдання викликають труднощі, то рекомендуємо звернутись до фахівця й перевірити рівень сформованості фундаментальних навичок для оволодіння читанням.

Які навички потрібні для оволодіння читанням?

  • Здатність розпізнавати усі звуки в слові.
  • Достатній розвиток просторових уявлень.
  • Здатність до зорового сприйняття, аналізу та синтезу.
  • Достатній розвиток слухо-мовленнєвої пам`яті.
  • Достатній розвиток зорової пам`яті.
  • Достатній словниковий запас.
  • Розвинена здатність до самоконтролю.

 

 

Запис на прийом

Виберіть філію:

Запис на консультацію у Львові

Пн-Пт 10:00-17:00

Запис на консультацію у Києві

для дитини/підлітка:

Пн-Пт 10:00-18:00

для дорослої особи:

Пн-Пт 09:00-17:00

Запис у телеклініку

Пн-Пт 10:00-17:00