Дискалькулія входить до розладів шкільних навичок і характеризується нездатністю розуміти числові концепції і здобувати основні навички лічби. Часом дискалькулія проявляється ізольовано, не на фоні дислексії.
Червоні прапорці:
- Складність запам’ятати формули, правила, послідовність дій у складних прикладах та задачах
- Вчора дитина могла пам’ятати добре таблицю множення після вивчення, а сьогодні не може згадати
- Плутання математичних дій
- Складно віднімати, додавати, ділити чи множити
- Важко розрізняти відмінності понять «у 3 рази більше» і «на 3 більше»
- Заміна, додавання зайвих або перестановка цифр
- Труднощі під час лічби «назад»
- Складнощі з розумінням і відчуттям часу
- Невідповідне сприйняття числа і проблеми з оцінюванням кількості
- Труднощі з розумінням поняття розрядів (одиниці, десятки, сотні і т.д.)
- Повільне виконання розрахунку
- Під час виконання обчислень забуває зміст задачі
- Слабкі навички усної лічби
- Плутанина під час математичних операцій у стовпчик: додавання, віднімання
- Труднощі із послідовністю
- Складно рахувати у зворотному порядку
- Дитина може плутати між собою знаки +, ÷, × або ж цифри 6 і 9, 2 і 5
- Складно бачити закономірності й узагальнювати
- Можуть виникати складнощі знаходження сусідніх чисел
Симптоми дискалькулії зазвичай стають більш помітними, коли діти закінчують перший чи другий клас. Але у деяких випадках перші ознаки можна виявити й раніше.
У дітей віком 5-7 років виникатимуть труднощі з такими завданнями:
- Порахувати вів 1-го до 20-ти.
- Розкласти числа у числовий ряд.
- Порівняти два числа.
- Назвати геометричні фігури, порівняти їх за розміром.
- Прості арифметичні дії.
- Відчуття схеми тіла і просторова орієнтація.