Карантин ще продовжується, але ідеї для занять разом з дитиною вже вичерпуються? Тоді пропонуємо ще цікаві ідеї для проведення вільного часу разом з дитиною. Такі ігри сприятимуть сенсорному розвитку дитини, розвитку дрібної моторики, допоможуть розвинути мовлення дитини та інші вищі психічні процеси.
Ігри з водою. Діти дуже люблять ігри з водою. Ці ігри можна проводити у ванній кімнаті або за столом, набравши в мисочку води.
1. Ігри з губками для миття посуду. Необхідно взяти одну або декілька нових губок. Їх можна розрізати на декілька частин, які з легкістю дитина зможе тримати у ручках. З них можна викручувати воду, можна набирати ними воду і знову викручувати. Можна додати до такої гри мило і намилювати ці губки, збирати їх невеличкою лопаткою, будувати з них вежу тощо.
2. Можна влаштувати перегони на воді, здуваючи паперові кораблики або пір’їнки. Це сприятиме розвитку мовленнєвого дихання.
3. Дуючи через соломинки для напоїв можна робити бурхливе море. Таким чином розвиваючи силу видиху, що необхідно для правильної вимови звуків.
4. Ігри на переливання води. Для цього необхідно декілька мисочок, ложечок або черпачків. Запропонуйте дитині перелити за допомогою ложечок воду з однієї ємності в іншу.
5. Ігри з льодом. Запропонуйте дитині розтопити лід у теплій воді. Вам необхідно попередньо заморозити лід у різних формочках. Для яскравості можна додати харчовий барвник до води, також можна сховати невеличкі іграшки у льоді.
Ігри з крупами. Необхідно підготувати харчовий піднос, декілька мисок, ложечок, дрібні іграшки, різні крупи (на Ваш вибір). Це може бути манка, рис, гречка, квасоля, горох, макаронні вироби тощо.
1. Малюємо різні цифри та букви. Необхідно розсипати крупу у ємкості тонким шаром і малюємо пальчиком (можна ватною паличкою).
2. Шукаємо скарби. У більш глибокій ємності необхідно заховати різні невеликі дрібні іграшки або предмети. Можна додати елемент змагання: хто швидше знайде жовту машинку тощо, або хто більше знайде скарбів. При пошуку можна попросити дитину, не дивлячись на іграшку, описати предмет, який вона тримає в ручці використовуючи її власні тактильні відчуття.
3. Пересипання зерен ложкою. Необхідно пересипати ложкою зерна з однієї ємності в іншу. Для цієї гри бажано використовувати квасолю або горох.
Ігри з прищіпками. Підготуйте прищіпки різних кольорів та розмірів, декілька коробочок.
1. Можна прищепити на себе та запропонувати дитині їх знімати по одній. Таким чином можна називати і вивчати кольори або частини тіла.
2. Можна вирізати з цупкого кольорового картону хмаринку, сонечко, ялинку, зайчика тощо та прикрашати їх.
3. Сортувати за кольорами прищіпки у коробки.
4. Будувати різні фігури, чіпляючи прищіпки одну на одну.
5. Рахувати прищіпки.
6. Викладати з прищіпок різні фігури або малюнки за схемами зображеними на аркуші паперу.
Ігри необхідно мовленнєво супроводжувати, коментувати власні дії, дії дитини, надавати їй можливість коментувати свої дії (враховуючи її мовленнєві можливості), дозволити дитині проявляти свою творчість та уяву.
Крім вище зазначених ігор, можна організувати вільний час наступним чином: розфарбовувати різні розмальовки, малювати зубними щітками, долоньками або пальчиками, малювати із закритими очима однією або двома руками, викладати малюнки із круп, із ниток, клеїти аплікації із шматочків кольорового паперу, складати пазли, конструктори; рухатися по кімнаті із закритими очима слухаючи лише підказки («прямо», «ліворуч», «праворуч») або мовчки, прислухаючись до дотиків ( до правої руки, лівої, спини тощо); можна співати, вивчати нові слова та їх значення, вчити коротенькі віршики, скоромовки, відгадувати задумані слова за їх описом, за запитаннями; дути мильні бульбашки, через соломинку задувати ватну кульку в імпровізовані ворота тощо.
Різноманітність ігор залежить лише від уяви та можливостей дитини, адже організувати ігровий простір можна і за допомогою звичайних побутових речей. Пам’ятайте, що разом проведений час з дитиною приносить не лише позитивні емоції, а ще й цінний досвід!