Хоча кожен учень унікальний існують загальні рекомендації, які можуть допомогти учневі з синдромом Туретта або іншим тиковим розладом, досягти успіху в навчанні та соціальному житті.
- Майте на увазі, що тики — це мимовільні рухи та звуки, які то посилюються, то слабшають і можуть змінюватися непередбачувано. У багатьох випадках учні з синдромом Туретта докладають багато зусиль, щоб придушити свої тики й уникнути негативної уваги з боку однокласників.
- Зменшуйте стрес та хвилювання. Стрес зазвичай посилює симптоми. Таким чином, виявлення факторів, які впливають на збільшення тиків, і застосування відповідних пристосувань або спеціальних освітніх послуг часто зменшують симптоми.
- Визначте дефіцит навичок, який може сприяти посиленню стресу/симптомів, а також стратегії та засоби підтримки для усунення цього дефіциту.
- Ігноруйте тики, на які можна не звертати уваги. Це демонструє прийняття та нормалізує синдром Туретта та інші пов’язані симптоми. Моделювання прийняття може зменшити як булінг, так і стрес, а також може допомогти учневі з синдромом Туретта зосередити свою енергію на навчанні, а не на придушенні тиків.
- Обдумайте, чи потрібні пристосування для проблем з почерком. Проблеми з почерком є одними з найпоширеніших труднощів для дітей із синдромом Туретта. Пристосування можуть включати використання комп’ютера, планшета або надання нотаток.
- Пам’ятайте про супутні розлади, такі як обсесивно-компульсивний розлад або синдром дефіциту уваги та гіперактивності, які дуже поширені серед учнів із синдромом Туретта. Симптоми цих розладів часто є більш проблематичними та важчими для лікування, ніж самі тики.
- Намагайтеся бути креативними з втручаннями. Навчання довготермінових життєвих стратегій, розроблення модифікацій, пристосувань та надання підтримки є тими стратегіями, які найбільше сприяють успішності учнів з тиковими розладами .
- Залучайте учня з синдромом Туретта до розробки планів і стратегій для управління тиками, які важко або неможливо ігнорувати.
- Сприяйте спілкуванню з батьками чи опікунами дитини. Обов’язково поділіться досягненнями та сильними сторонами учня, а не лише його слабкими сторонами.
Підготовлено за матеріалами Tourette Association of America.