k s logo main
Діагностика
diagnostyka 17 2048x2048 2

Діагностика

Якість допомоги визначається якістю обстеження. Для нас обстеження – це спільний пошук розуміння ситуації, наявних розладів та проблем та шляхів їх подолання. Ми прагнемо багатовимірного розуміння – адже ми лікуємо не діагнози, а допомагаємо людям у їх неповторних життєвих обставинах побачити дорогу зцілення та розвитку – а вона завжди є неповторною.
Якість допомоги визначається якістю обстеження. Для нас обстеження – це спільний пошук розуміння ситуації, наявних розладів та проблем та шляхів їх подолання. Ми прагнемо багатовимірного розуміння – адже ми лікуємо не діагнози, а допомагаємо людям у їх неповторних життєвих обставинах побачити дорогу зцілення та розвитку – а вона завжди є неповторною.

Ми починаємо кожну допомогу з обстеження. Ми використовуємо сучасні рекомендації протоколів щодо діагностики для того, щоби з точністю встановити діагноз, отримати комплексне розуміння ситуації, а відтак змогти побудувати ефективний шлях допомоги. В процесі діагностики ми використовуємо наступні основні методи:

  • Клінічне інтерв’ю
  • Діагностичні опитувальники
  • Психодіагностичні стандартизовані тести

Клінічне інтерв'ю

Для дорослих

Є нашою основною діагностичною процедурою. Воно проводиться лікарем-психіатром (інколи теж психологом-психотерапевтом). В процесі інтерв’ю насамперед ми досліджуємо проблеми, з якими ви звернулися у центр. Ми даємо можливість спершу розповісти про ваші головні скарги, труднощі, історію їх виникнення та те, що ви робили, щоби їх подолати. Після цього ми задаємо уточнюючі запитання, щоби краще дослідити проблему, провести необхідну діагностику, але також подивитися ширше на контекст теперішньої життєвої ситуації, історії розвитку та інші важливі фактори. Нас цікавить бачити не тільки те, що “є не так”, але й наявні ресурси, сильні сторони, успішний досвід подолання. Ми уточнюємо теж ваші цілі і очікування від звернення у центр.

Для дітей, молоді та їх рідних

У випадку, якщо звертається сім’я із запитом щодо психологічних проблем чи порушень розвитку у дітей, то інтерв’ю в залежності від віку дитини може відбуватися або повністю з батьками та дитиною, або ж частину часу може бути окрема розмова з батьками, частину з дитиною/підлітком і тоді усі разом. Від батьків ми насамперед хочемо отримати інформацію про наявні скарги та проблеми. Ми уточнюємо важливу інформацію необхідну для діагностики та розуміння проблем, а також хочемо довідатися більше про сім’ю дитини, її соціальне середовище, навчання, історію розвитку і т.д. Ми також, якщо це є можливо з огляду на вік та розвиток дитини, говоримо напряму з дитиною про наявні проблеми та їх контекст, можемо теж використовувати в ході інтерв’ю діагностичні методики з використанням малюнків, гри, історій та ін.

Опитувальники та шкали

Як правило після первинного інтерв’ю в залежності від наявних скарг ми даємо ряд діагностичних опитувальників та шкал, які просимо заповнити саму особу (дорослу/дитину якщо дозволяє вік та розвиток), батьків (якщо звернення заради дитини), при потребі інших осіб (для прикладу можемо просити заповнити анкету вчителів, які добре знають дитину і можуть оцінити її труднощі у школі). Це є додатковий метод обстеження, який дозволяє ретельно оцінити наявні проблеми і виміряти за допомогою балів ступінь їх вираженості, що може бути необхідно потім для оцінки ефективності терапії. Ряд анкет може бути дано з метою скринінгу – тобто перевірки, чи немає супутніх розладів та проблем.

Стандартизовані психодіагностичні тести

Можуть бути використані після інтерв’ю у випадку необхідності здійснення ретельної оцінки наявних симптомів розладу, уточнення психологічного розвитку та його окремих складових та ін. Стандартизоване тестування реалізують психологи або лікарі, які проходять спеціальне навчання по конкретній методиці і мають відповідну компетентність щодо її використання. Як правило тестування займає одну чи дві сесії і вимагає додаткового часу на опрацювання його результатів – тож ми можемо повідомити їх не одразу, а лише після аналізу даних. Найчастіше ми використовуємо стандартизовані психодіагностичні методики для оцінки симптомів розладів спектру аутизму та оцінки рівня інтелектуального розвитку, водночас їх використання не обмежено лише даними сферами, а може бути корисним теж і у діагностиці широкого ряду психічних розладів та оцінки нейрокогнітивних показників. Ось окремі методики, що ми використовуємо:

  • ADOS
  • STAT
  • WISC-IV
  • Leiter

Додаткові методи обстеження

При потребі ми можемо скерувати на додаткові методи обстеження: генетичне, спеціалізовану медичну консультацію (для прикладу, невролога чи педіатра при потребі), інструментальні методи (для прикладу, МРТ чи електроенцефалограму), залучити одержання інформації від інших джерел (наприклад, вчителів) та ін.

ks img png 22

Представлення результатів обстеження

ks img png 22

По завершенню обстеження (чи це виключно клінічне інтерв’ю чи довший процес, що включав інші процедури), ми представляємо дані обстеження. Ми намагаємося у зрозумілий спосіб представити дані та у випадку діагностування розладу – пояснити його симптоми, причини та рекомендовані методи допомоги та їх очікувану ефективність. Наші рекомендації завжди базуються на даних міжнародних протоколів. За наявності кількох рекомендованих методів ми представляємо переваги та обмеження кожного, потенційну ефективність та ризики, щоби ви могли прийняти рішення щодо плану допомоги. І ми запрошуємо до обговорення, запитань, щоби могти прояснити усі важливі запитання. За наявності ми також даємо інформаційні матеріали (друковані чи електронні) щодо наявного розладу чи проблеми.

Запис на прийом

Виберіть філію:

Запис на консультацію у Львові

Пн-Пт 10:00-17:00

Запис на консультацію у Києві

для дитини/підлітка:

Пн-Пт 10:00-18:00

для дорослої особи:

Пн-Пт 09:00-17:00

Запис у телеклініку

Пн-Пт 10:00-17:00